RELACJA Z ZIELONEJ  SZKOŁY

WROCŁAW – KUDOWA ZDRÓJ– BŁĘDNE SKAŁY– SZCZELINIEC WIELKI – NOWA RUDA – WAMBIERZYCE – KŁODZKO – ZŁOTY STOK

Dnia 28 maja 2012 r. o godz. 6.40  33 uczniów z klas II  pożegnało Mrozy i wyjechało wraz z opiekunami ( Danutą Król, Danutą Turemką, Elżbietą Sekular) oraz pielęgniarką                      ( Marzeną Wojdak) do Kudowy Zdroju, na 5 dni Zielonej Szkoły.

Po kilkugodzinnej podróży dojechaliśmy do Wrocławia – jednego z najpiękniejszych miast w Polsce, miasta 12 wysp i ponad stu mostów. Zwiedzaliśmy z przewodnikiem:   Stare Miasto – Rynek, Ratusz, Kamieniczki , dawne więzienie miejskie oraz Ostrów Tumski – najstarsza część miasta z Katedrą św. Jana Chrzciciela i Kolegiatą św. Krzyża Liczyliśmy krasnale, które w ilości ponad dwustu rozmieszczone są na terenie całego miasta. Do Kudowy Zdroju dojechaliśmy w godzinach wieczornych. Zjedliśmy obiadokolację, rozpakowaliśmy się, wykonaliśmy wieczorną toaletę i zmęczeni poszliśmy spać.

Drugiego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do rezerwatu Błędnych Skałek. Przeszliśmy jedną z najbardziej znanych tras turystycznych Gór Stołowych – Labirynt Skalny na Szczelińcu Wielkim. Podziwialiśmy magiczny świat skał i form skalnych. Zdobyliśmy również najwyższy szczyt Gór Stołowych – Szczeliniec Wielki, z którego rozpościera się zapierająca dech w piersiach panorama. Wróciliśmy do hotelu pełni wrażeń. Po obiadokolacji byliśmy w Parku Zdrojowym, gdzie próbowaliśmy leczniczej wody. Później opisywaliśmy  i rysowaliśmy w naszych zeszytach wspomnienia minionego dnia oraz pisaliśmy kartki pocztowe do naszych rodzin.

Trzeciego dnia pojechaliśmy do Wambierzyc, gdzie znajduje się Sanktuarium Matki Boskiej Wambierzyckiej Królowej Rodzin oraz ruchoma szopka składająca się z 800 figurek, z czego 500 jest ruchomych. Następnie zwiedzaliśmy skansen Sołtysa wraz z mini ZOO, w którym zobaczyć można jelenie, daniele, sarny, strusie, dzikie świnie, bażanty, kozy i kolorowe ryby w oczkach wodnych. Po południu byliśmy na basenie w Kudowie Zdroju, gdzie zabawy wodne miło wypełniły nam  czas. Po obiadokolacji oddaliśmy się grom i zabawom na placu zabaw.

Czwartego dnia po śniadaniu pojechaliśmy do Nowej Rudy. Zwiedzaliśmy kopalnię węgla kamiennego. Poznaliśmy pracę górników . Atrakcją był przejazd kolejką podziemną. Następnie wyruszyliśmy do Kłodzka, gdzie  zwiedzaliśmy  Stare Miasto, kamienny most oraz twierdzę z zawiłymi labiryntami minerskimi.  Po obiadokolacji utrwalaliśmy wiedzę zdobytą w ciągu tych czterech dni oraz pakowaliśmy swoje rzeczy w drogę powrotną do domu.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy jeszcze Muzeum Górnictwa i Hutnictwa Złota w Złotym Stoku oraz wypłukiwaliśmy bryłki złota, które przywieźliśmy do domu. Po obiedzie ruszyliśmy w drogę powrotną do Mrozów. Dniem powrotu okazał się Dzień Dziecka, więc dzieci otrzymały słodkie upominki, pamiątkowe zdjęcie grupowe z kopalni węgla  oraz „późną kolację” w McDonaldzie. Do Mrozów dojechaliśmy w późnych godzinach nocnych.