Klasy 3a, 3b, 3c, 2i w czasie Zielonej Szkoły do Szklarskiej Poręby zwiedziły:
Program Zielonej Szkoły w dniach 8-15.06.2013r.
KARKONOSZE
1 dzień – 08 czerwca 2013 r.– sobota
–Wyjazd z Mrozów do Wrocławia
Wrocław: Panorama Racławicka, Rynek Starego Miasta, Hala Ludowa – Grające Fontanny— -przyjazd na miejsce zakwaterowania – Szklarska Poręba
2 dzień – 09 czerwca 2013 r. – niedziela
-Wycieczka na trasie: Siedlęcin – Zapora w Pilchowicach – Pławna – Zamek Czocha
-Powrót do pensjonatu na obiadokolację
– Zajęcia z wychowawcami
3 dzień – 10 czerwca 2013 r. – poniedziałek
– Wycieczka na trasie: Szklarska Poręba – Karkonoskie Centrum Edukacji Ekologicznej – Wodospad Kamieńczyka – Szrenica – Śnieżne Kotły – Czarny Kocioł Jagniątkowski
-Powrót do pensjonatu na obiad
-Zajęcia z wychowawcami
-Wieczorem ognisko z kiełbaskami.
4 dzień – 11 czerwca 2013 r. – wtorek
–Wycieczka na trasie: Kowary – Park Miniatur Architektonicznych – Sztolnie – Góry Sokole – SOKOLIK ( platforma widokowa) – Jelenia Góra (spacer po Rynku Starego Miasta)
-Powrót do pensjonatu na obiadokolację
-Zajęcia z wychowawcami
-Wieczorem dyskoteka
5 dzień – 12 czerwca 2013 r.- środa
–Wycieczka na trasie: Karpacz – Wejście piesze na Śnieżkę, następnie zejście trasą – Schronisko PTTK „Strzecha Akademicka” – Schronisko PTTK „Samotnia” nad Małym Stawem, powrót do Karpacza i zwiedzanie Kościółka Wang
-Powrót do pensjonatu na obiadokolację
– Zajęcia z wychowawcami
6 dzień – 13 czerwca 2013 r. – czwartek
–Wycieczka na trasie: Huta Szkła w Piechowicach – Zakręt Śmierci – Wysoki Kamień – Szklarska Poręba – Wystawa Minerałów – Skałka Złoty Widok– Grób Ducha Gór – Skałka Chybotek – Wodospad Szklarki
-Powrót do pensjonatu na obiadokolację
-Zajęcia z wychowawcami
7 dzień – 14 czerwca 2013 r. – piątek
–Wycieczka na trasie: Złotoryja – Kolorowe jeziorka – Kamienna Góra
– Powrót do pensjonatu na obiadokolację
– Zajęcia z wychowawcami
8 dzień – 15 czerwca 2013 r. – sobota
–Wycieczka na trasie: Jagniątków – Zamek Chojnik – Zachełmie
-Obiad w Zachełmiu
-wyjazd drogę powrotną do Mrozów
24 kwietnia uczniowie klas 3a, 3c, 2a, 2b i 2i uczestniczyli w wyjeździe do teatru „Kamienica” na spektakl pt. „Zwierzątka Pana Ezopa”. Wycieczka została zrealizowana w ramach projektu „Nasze szanse”.
W czasie przedstawienia Talia i Ezop zabrali dzieci i dorosłych w niezapomnianą podróż do starożytnej Grecji, gdzie czekały na nich niesamowite przygody, zabawa w teatr cieni, odkrywanie przydatnych w życiu morałów, dużo radosnego śpiewania, tańca i zagadek. Następnie wszyscy uczestniczyli w wycieczce za kulisy teatru.
W ramach dodatkowych zajęć pozaszkolnych – KONTAKTY Z KULTURĄ dziewczęta i chłopcy z klas I –III byli w Teatrze Polonia na spektaklu pt. „Kopciuszek”.
W ramach projektu „Nasze Szanse” realizowanego w naszej szkole uczniowie biorący udział w zajęciach Koła Przyjaciół Przyrody poszerzali wiedzę przyrodniczą w następujący sposób:
- przeprowadzali doświadczenia i lekcje badawcze z mikroskopem
- wykonywali pomoce dydaktyczne, plakaty, gazetki,
- brali udział w akcji „Sprzątanie Świata”,
- wyjeżdżali na wycieczki – Łazienki Królewskie w Warszawie, Ogród Zoologiczny w Warszawie, Ogród Botaniczny w Powsinie, Tatrzański Park Narodowy, Park Jurajski w Bałtowie,
- fotografowali przyrodę najbliższej okolicy.
W ramach zajęć wyrównawczych z edukacji polonistycznej w klasach I-III uczennice i uczniowie za pomocą gier dydaktycznych ćwiczą umiejętności ortograficzne i gramatyczne.
W ramach zajęć wyrównawczych z edukacji matematycznej w klasach I-III uczennice i uczniowie za pomocą gier dydaktycznych ćwiczą umiejętności matematyczne: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie. Uczą się praktycznie stosować zdobytą wiedzę np: ważenie , mierzenie, kupowanie i płacenie.
Zajęcia reedukacyjne odbywają się w sześciu grupach. Wśród dziewcząt i chłopców uczestniczących w zajęciach są osoby:
- posiadające specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu,
- z zaburzoną percepcją słuchową i wzrokową,
- z trudnościami wynikającymi z zaniedbań środowiskowych.
Program terapii jest dostosowany do indywidualnych potrzeb uczniów i uczennic, uwzględnia zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Chłopcy i dziewczęta chętnie i aktywnie uczestniczą w zajęciach. Widocznie poprawiła się ich sprawność manualna, logiczne myślenie, analiza i synteza słuchowa, umiejętność wypowiadania się. Są coraz bardziej samodzielne, potrafią współpracować w grupie i dążyć do wyznaczonych celów. Efektem udziału w zajęciach jest poprawa wyników nauczania, rozwinięcie zainteresowań oraz wzrostu motywacji do nauki.
Zajęcia socjoterapeutyczne przeznaczone są dla chłopców i dziewczynek. Dzieci te pochodzą z różnych środowisk, grup społecznych i miejsc zamieszkania. Niektórym z nich wskazana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna, mająca na celu wsparcie w pokonywaniu problemów wychowawczych, adaptacyjnych, rozwojowych.
Na zajęciach dzieci poznają się i integrują poprzez zabawę, rozmowy, gry, wspólne wykonywanie prac plastycznych. Uczą się radzić sobie w trudnych sytuacjach, umiejetności przewidywania swojego postępowania.
W ramach zajęć Spójrz Inaczej uczennice i uczniowie poznają: zasady życia społecznego, autoprezentacji, sposoby wyrażania uczuć, radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów.
Uczniowie i uczennice uczęszczający na zajęcia projektowe koła informatycznego zwiększyli swoje umiejętności korzystania z zasobów komputera i Internetu.
Szczególnie w zakresie:
- bezpiecznego korzystania z klawiatury, myszki i monitora,
- wyboru, uruchomienia, skorzystania i zakończenia wskazanego programu,
- właściwego zamknięcia i otwarcia systemu,
- dokonania zapisu na dysku i usunięcia go,
- korzystania ze wskazanych gier edukacyjnych,
- komponowania i wykonywania rysunku w programach graficznych,
- zapisywania i edytowania tekstu,
- wykonywania rysunków w programie Paint i Logo Komeniusz,
- wykonywania prostych obliczeń w programie Excel,
- właściwego korzystania z zasobów Internetu.
Ponad 40 osób, uczęszcza na zajęcia koła artystycznego. Chłopcy i dziewczęta rozwijają pasje plastyczne i muzyczne:
– poznają kroki tańców polskich i innych krajów świata,
– wspaniale się integrują śpiewając piosenki,
– poznają także nowe techniki plastyczne tj. zabawy z akwarelami, tuszem i metodę qullingu.
Ucząc się i szukając nowych rozwiązań artystycznych wspaniale się bawimy.
Uczniowie klas IV-VI biorący udział w zajęciach wyrównawczych z języka polskiego ćwiczą umiejętności polonistyczne oraz uczą się współdziałania w grupie rówieśniczej. Dzięki udziałowi w zajęciach uczennice i uczniowie osiągają pozytywne wyniki na sprawdzianach.