Klasy 3a, 3b, 3c, 2i w czasie Zielonej Szkoły do Szklarskiej Poręby zwiedziły:

Program Zielonej Szkoły w dniach 8-15.06.2013r.

KARKONOSZE

 1 dzień – 08 czerwca 2013 r.– sobota
Wyjazd z Mrozów do Wrocławia
Wrocław
: Panorama Racławicka,  Rynek Starego Miasta, Hala Ludowa – Grające Fontanny— -przyjazd na miejsce zakwaterowania – Szklarska Poręba

 2 dzień – 09 czerwca 2013 r. – niedziela
-Wycieczka na trasie: Siedlęcin  – Zapora w Pilchowicach – Pławna –  Zamek Czocha
-Powrót do pensjonatu na obiadokolację
–  Zajęcia z wychowawcami

 3 dzień – 10 czerwca 2013 r. – poniedziałek
  Wycieczka na trasie: Szklarska Poręba – Karkonoskie Centrum Edukacji Ekologicznej  – Wodospad Kamieńczyka – Szrenica – Śnieżne Kotły  – Czarny Kocioł Jagniątkowski
-Powrót do pensjonatu na obiad
-Zajęcia z wychowawcami
-Wieczorem ognisko z kiełbaskami.

4 dzień – 11 czerwca 2013 r. – wtorek
Wycieczka na trasie: Kowary – Park Miniatur Architektonicznych – Sztolnie – Góry Sokole – SOKOLIK ( platforma widokowa) – Jelenia Góra (spacer po Rynku Starego Miasta)
-Powrót do pensjonatu na obiadokolację
-Zajęcia z wychowawcami
-Wieczorem dyskoteka

5 dzień – 12 czerwca 2013 r.- środa
Wycieczka na trasie: Karpacz – Wejście piesze na Śnieżkę, następnie zejście trasą – Schronisko PTTK „Strzecha Akademicka” – Schronisko PTTK „Samotnia” nad Małym Stawem, powrót do Karpacza i zwiedzanie Kościółka Wang
-Powrót do pensjonatu na obiadokolację
–  Zajęcia z wychowawcami

6 dzień – 13 czerwca 2013 r. – czwartek
Wycieczka na trasie: Huta Szkła w Piechowicach  – Zakręt Śmierci  Wysoki Kamień Szklarska Poręba Wystawa MinerałówSkałka Złoty WidokGrób Ducha Gór Skałka Chybotek  – Wodospad Szklarki
-Powrót do pensjonatu na obiadokolację
-Zajęcia z wychowawcami

7 dzień – 14 czerwca 2013 r. – piątek
Wycieczka na trasie: Złotoryja Kolorowe jeziorka Kamienna Góra 
–  Powrót do pensjonatu na obiadokolację
–   Zajęcia z wychowawcami

 8 dzień – 15 czerwca 2013 r. – sobota
Wycieczka na trasie: Jagniątków – Zamek Chojnik  – Zachełmie
-Obiad w Zachełmiu
-wyjazd drogę powrotną do Mrozów

 

24 kwietnia uczniowie klas 3a, 3c, 2a, 2b i 2i uczestniczyli w wyjeździe do teatru „Kamienica” na spektakl pt. „Zwierzątka Pana Ezopa”. Wycieczka została zrealizowana w ramach projektu „Nasze szanse”.
W czasie przedstawienia Talia i Ezop zabrali dzieci i dorosłych w niezapomnianą podróż do starożytnej Grecji, gdzie czekały na nich niesamowite przygody, zabawa w teatr cieni, odkrywanie przydatnych w życiu morałów, dużo radosnego śpiewania, tańca i zagadek. Następnie wszyscy uczestniczyli w wycieczce za kulisy teatru.

W ramach  dodatkowych zajęć pozaszkolnych – KONTAKTY Z KULTURĄ  dziewczęta i chłopcy z klas I –III byli w Teatrze Polonia na spektaklu pt. „Kopciuszek”.

 

Spektakl "Kopciuszek".

 

W ramach projektu „Nasze Szanse” realizowanego w naszej szkole uczniowie biorący udział w zajęciach Koła Przyjaciół Przyrody poszerzali wiedzę przyrodniczą w następujący sposób:

  • przeprowadzali doświadczenia i lekcje badawcze z mikroskopem
  • wykonywali pomoce dydaktyczne, plakaty, gazetki,
  • brali udział w akcji „Sprzątanie Świata”,
  • wyjeżdżali na wycieczki – Łazienki Królewskie w Warszawie, Ogród Zoologiczny w Warszawie, Ogród Botaniczny w Powsinie, Tatrzański Park Narodowy, Park Jurajski w Bałtowie,
  • fotografowali przyrodę najbliższej okolicy.

 

 

W ramach zajęć wyrównawczych z edukacji polonistycznej w klasach I-III uczennice i uczniowie za pomocą gier dydaktycznych ćwiczą  umiejętności ortograficzne i gramatyczne.

 

 

W ramach zajęć wyrównawczych z edukacji matematycznej w klasach I-III uczennice i uczniowie za pomocą gier dydaktycznych ćwiczą umiejętności matematyczne: dodawanie, odejmowanie, mnożenie, dzielenie. Uczą się praktycznie stosować zdobytą wiedzę np: ważenie , mierzenie, kupowanie i płacenie.

 

 

Zajęcia reedukacyjne odbywają się w sześciu grupach. Wśród dziewcząt  i chłopców uczestniczących w zajęciach są osoby:

  • posiadające specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu,
  • z zaburzoną percepcją słuchową i wzrokową,
  • z trudnościami wynikającymi z zaniedbań środowiskowych.

Program terapii jest dostosowany do indywidualnych potrzeb uczniów i uczennic, uwzględnia zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
Chłopcy i dziewczęta chętnie i aktywnie uczestniczą w zajęciach. Widocznie poprawiła się ich sprawność manualna, logiczne myślenie, analiza i synteza słuchowa, umiejętność wypowiadania się. Są coraz bardziej samodzielne, potrafią współpracować w grupie i dążyć do wyznaczonych celów. Efektem udziału w zajęciach jest  poprawa wyników nauczania, rozwinięcie zainteresowań oraz wzrostu motywacji do nauki.

 

Zajęcia socjoterapeutyczne przeznaczone są dla chłopców i dziewczynek. Dzieci te  pochodzą z różnych środowisk, grup społecznych i miejsc zamieszkania. Niektórym z nich wskazana jest pomoc psychologiczno-pedagogiczna, mająca na celu wsparcie w pokonywaniu problemów wychowawczych, adaptacyjnych, rozwojowych.
Na zajęciach dzieci poznają się i integrują poprzez zabawę, rozmowy, gry, wspólne wykonywanie prac plastycznych. Uczą się radzić sobie w trudnych sytuacjach, umiejetności przewidywania swojego postępowania.

 

 

W ramach zajęć Spójrz Inaczej uczennice i uczniowie poznają: zasady życia społecznego, autoprezentacji, sposoby wyrażania uczuć, radzenia sobie ze stresem, rozwiązywania konfliktów.

 

Uczniowie i uczennice   uczęszczający na zajęcia projektowe koła informatycznego  zwiększyli swoje umiejętności  korzystania z zasobów komputera i Internetu.
Szczególnie w zakresie:

  • bezpiecznego korzystania z klawiatury, myszki i monitora,
  • wyboru, uruchomienia, skorzystania i zakończenia wskazanego programu,
  • właściwego zamknięcia i otwarcia systemu,
  • dokonania zapisu na dysku i usunięcia go,
  • korzystania ze wskazanych gier edukacyjnych,
  • komponowania i wykonywania rysunku w programach graficznych,
  • zapisywania i edytowania tekstu,
  • wykonywania rysunków w programie Paint i Logo Komeniusz,
  • wykonywania prostych obliczeń w programie Excel,
  • właściwego korzystania z zasobów Internetu.

 

 

Ponad 40 osób, uczęszcza na zajęcia koła artystycznego. Chłopcy i dziewczęta rozwijają pasje plastyczne i muzyczne:
– poznają kroki tańców polskich i innych krajów świata,
– wspaniale się integrują śpiewając piosenki,
– poznają także nowe techniki plastyczne tj. zabawy z akwarelami, tuszem i metodę qullingu.
Ucząc się i szukając nowych rozwiązań artystycznych wspaniale się bawimy.

Uczniowie klas IV-VI biorący udział w zajęciach wyrównawczych z języka polskiego  ćwiczą umiejętności polonistyczne oraz uczą się współdziałania w grupie rówieśniczej. Dzięki  udziałowi w zajęciach uczennice i uczniowie osiągają pozytywne wyniki na sprawdzianach.